Caribbean! — Update notes (April 10)

April 10, 2015  |  Caribbean!, На Карибы!

Hi everyone,

Another smaller update today as we continue working on greater things.

1047

Update notes 1.047:

Added:

– Two new locations for land battles: ‘Fort on the hill’ and ‘Canyon’.

– Opened gate doors model for one of the siege locations.

– Ambient occlusion for ship models in sea battles.

– Collision meshes optimization for ship ramming in sea battles.

Fixed:

– AI freezing on the ground level of towers during sieges.

– AI attempting to attack his enemy through walls during sieges.

– Incorrect spawn of the defensive troops on one of the locations during sieges.

– Inability to walk upstairs in the tower on one of the siege locations.

– Tactical map displayed incorrectly when firing a cannon.

– Script error caused by bartender talking about captains already hired by the player.

– ‘Traveling merchant’ unit missing his weapons.

  • GreenStar

    Вот это хотя бы не мизер как прошлое обновление. Здесь нормальное сочетание контента с исправлениями.:)

  • disqus_xY0XeE4Jjf

    Неплохо, весьма неплохо! Жаль только что баги найденные так сказать, нашим сообществом, как и раньше полностью проигнорированы

    • GreenStar

      Возможно исправляют.

    • snowbirdgames

      Поверьте, ничего не игнорируется :)

  • Captain Flint

    Great work on the new locations that picture looks amazing!

    • GreenStar

      Agree

      • Neznakomec

        Учи английский. А потом отвечай. Одинокое Agree – смотрится для анлгоязычника иначе, чем ты хочешь показать. Agree – никто не отвечает.

  • Vendetta

    интересная картинка. надеюсь на воде появляются те корабли, которыми владеет игрок. и сцена эта грузится только если противники встречаются возле берега на глобальной карте

  • Neznakomec

    «Форт на холме»
    this is about….?

  • Guest

    У вас диффузные текстуры small_galleon_assault_*.dds не имеют мипмапов. Это бросается в глаза. И, кстати, похоже, что эти текстуры используются сразу для нескольких кораблей.

    • snowbirdgames

      Да, спасибо :) Исправили в понедельник.

  • Guest

    Hey guys. Great work on the game so far. I was wondering if you’re going to work more on the graphics for future releases? Maybe something like improving the texture/model/effect quality? The AO looks promising already. I know what the warband engine is capable of, you can see that in L’aigle.

    • snowbirdgames

      We’ll try to improve lighting mostly and do some additional work with AO.

  • Slow

    Hey there thanks for your effort to add new content, really nice to see:) after the update, each time I get into a fight on land, I keep getting a error “scrip error on opcode 12: Invalid register ID 152892032 line on:1 At mission template mest_land_battle new trigger no 36 consequences.” allsow there seems to be issuces with the new hill, dual bridge map, where enemy troops “are out of reach/ under the soile etc.” coud be the reason for the error… please look into that, thank you:)

    • snowbirdgames

      Thanks, fixed that one.

  • GreenStar

    Вот хорошая цитата из свежего обзора в стиме.

    “”Ожидаем от разработчиков хорошую порцию патчей с добавлением разного рода контента и всяческих фич. В особенности хотелось бы увидеть больше разнообразия в военных сценах: осада и абордаж. Так как экономическая составляющая на сегодняшний день итак лучшая из серии M&B – хотелось бы увидеть разнообразия на поле боя: юниты (особенно артиллерию), большее количество карт сражений, большее разнообразие экипировки (никогда не бывает лишним). Как видите из перечисленного мною в основном контент. Это говорит о хорошо проделанной работе касательно самого движка и фундаментальных фич.””

    Что я хочу этим сказать: Даже другие игроки стали замечать отсутствия всяких локаций, оружия и камзолов. Так что помимо выпуска патч не забывайте “пичкать” игру всякими локациями и модельками оружия.)